Translate

torsdag 20 februari 2014

Skogen som träningsplats



Jag har haft en riktig skitdag idag. Drömt mardrömmar i natt, vaknade tidigt. Var helt tung i bröstet och bara grät och grät. Sedan fortsatte hela dagen i samma mönster. Ingen energi, håglös, gråtfärdig, tung, lustlös. Började leta sadel till Geisha på nätet. Men klockan tickade på och hundarna behövde motioneras. Så vi begav oss ut i skogen. 
Är det inte min tur snart?
Som jag mår bra av skogen! Som jag mår bra av djuren! Jag älskar att arbeta tillsammans mot ett mål. Idag tränade vi verkligen sök på riktigt. Tre figuranter och fyra sökslag varje gång. Pluto var lite för ivrig. Lite orutinerad men han löste det varje gång. Bobbo som en klocka. Mina superkompisar. Mina bästa killar. Jag älskar dem så gränslöst mycket. 
Pluto letar först med syn, sen hörseln innan
han kopplar på näsan. Här stannar han upp och lyssnar
innan han hittade figuranten med näsan efter några minuter.
Jag är så stolt över dem. Jag mår så bra när jag umgås med mina fyrbenta. Ganska snabbt så försvann gråtklumpen och även om jag inte hittade tillbaka till energin och glädjen så var det mycket bättre efter våra två timmar i skogen. Det var så fint idag. Även om vi alla blev dyngsura så var det en vacker trollskogsmiljö vi tränade i. Och hundarna var glada. Nu ligger de trötta i varsin bädd och sover. Det känns bra i mammahjärtat!

Inga kommentarer: