Translate

fredag 14 februari 2014

Stallet

En kväll i stallet med lilltösen. Geisha är superdunder halt. Borsta och en lätt promenad. Mårten reds av Lilla N. Hon börjar fixa typ nästan att trava. Köra ut hö till hagen och gosa med killingarna. Lilla N är så annorlunda i stallet. Så självgående och duktig. Hon växer i den miljön. Vi är många i familjen nu som älskar att vara därute. Varje vardagkväll innan vi åker ut är det samma känsla, jisses vad trött jag är, jag orkar inte, jag behöver sova. Varje gång jag åker ut, även om det bara ska vara en snabbis så har jag inte lyckats att vara klar på två timmar. Idag kom vi dit strax innan sju på kvällen och åkte hem vid tiotiden. Idag fick Pluto följa med för första gången. Eftersom Geisha har ont i benen så reagerade hon knappt när Pluto tog sej in och ut i boxen när jag skulle borsta. 
Mårten pussade (slickade) på Pluto
Mårten däremot uppskattade inte Plutos sällskap när vi var ute, men inne i stallet stod han och pussade på Pluto. Pluto skötte sej också i stallet, men att han skulle bli en stallhund av honom... låt mej betvivla. Däremot uppskattar jag det hur mycket som helst, och två av mina barn älskar stallet. Familjefest! Varje kväll när jag kommer hem från stallet längtar jag tillbaka. Lyckost mej så får jag hästar tre dagar i rad nu. Så bingen för mej så jag orkar går upp i morgon och rida! 
Geisha och Pluto



Inga kommentarer: