Translate

fredag 1 februari 2013

Ont i tassen

Pluto har varit halt sen i söndags. Först trodde jag att det var köldkramp han fick i högerbak. Men det släppte liksom inte riktigt och jag får inte värma hans tassar, då skriker han som en stucken gris, så jag försökte inte ens. Men han fortsatte att halta. Jag undersökte honom så gott jag kunde men hittade ingenting. I tisdagskväll gick han ordentligt på alla fyra benen igen. Klart jag trodde han skulle orka med en liten promenad. På onsdagen var vi ute lite drygt en timme. Det var ca 20minuter för länge. Han började gå konstigt och sedan markerade han. Hältan började om. Ibland går han inte på bakbenet alls men får han röra på sej en stund går han obehindrat. Nu har jag inte vågat gå någon promenad alls med honom. I morgon ska jag gå en kort, kortis på ca 20minuter så får vi se om benet mår bättre eller sämre av det. Här hemma på gården springer han runt som en galning och det pallar benet med. Men eftersom jag inte förstår var hältan kommer ifrån tycker jag det är lite olustigt. Min lilla Pluto boy. Jag har heller inte vågat klippa klorna på honom, han är ju så harig, så nu släpar han klorna runt på parketten så vi alla blir galna av ljudet. Gissa om det blir kloklipp i helgen! Hans klor behöver klippas 2 gånger i veckan! Skönt att det är upphåll på all träning så jag slipper känner stress över det. Det är inte alls kul när de fyrbenta inte mår bra!

Inga kommentarer: