Translate

måndag 25 februari 2013

Jo jag hinner...

Jo jag hinner faktiskt med en hel del saker fast jag ibland inte inser själv hur mycket. I dag ( igår rent tekniskt eftersom klockan nu är strax efter midnatt) har jag:

  •  motionerat hundarna
  • klippt och groomat Bobbo 
  • sett på film ( passivitet är oxå viktigt) 
  • sovit middag
  •  åkt pulka med barnen
  •  gjort halsband med ungarna,
  •  lagat mat
  • pratat med pappa och hjälpt till med mejladdress
  • byggt en snöborg
  •  tvättat
  •  pluggat spanska om miljöförstöring,
  •  letat semesterresor 
  • granskat miljöpartiets nya partiprogram och gått in och haft åsikter om förändringar i texten. 
  • jag har facebookat lite
  •  nu bloggar jag
Och jag tycker jag har haft en lugn vilodag idag! Min plan var att ta det lugnt eftersom jag hade sån träningsvärk och var seg i hela kroppen. Visst, nu var mycket av dagens göromål passivt arbete framför datorn men också en del kroppsarbete, speciellt pulkaåkningen var jobbig. Att ha mycket att göra behöver inte betyda att det är stressigt, och jag är alltid lika glad när jag får mycket gjort och inte känner mej stressad utan närvarande och harmonisk.

Inga kommentarer: