Translate

söndag 3 februari 2013

Plugg söndag




Jag har pluggat i flera timmar. Nacken går knappt att räta ut efter att ha hängt över böckerna. Det värker från skulderbladen ända upp till hjässtoppen. Alltså shit vad många konstiga ord det finns på spanska som man inte ens kan förstå hur det kan vara ett språk. Ord med fler bokstäver än Walesiska vägskyltar, och inte har jag någon hjälp av min sambo eftersom han hela tiden säger ; det där förstår jag inte. Det vet jag inte. Du, jag har ingen aning! Jag förstår att jag fattat dåligt när frågorna till texten är typ ; det övernaturliga i texten, tror du det skulle kunna hända i verkligheten?
Mitt svar ?????????. Jag fattar inte vad det är som är övernaturligt. De gifte sej, hon blev sjuk, hon dog han hittade ett hårigt djur som i hennes kudde som suger blod. Vad är övernaturligt??? HJÄLP! 



Det blev två turer ut med hundarna. En kort med Pluto och en lång med Bobbo.  Pluto haltade inte under promenaden men däremot markerade han sedan här hemma efter att ha vilat. Jag tror han blir utan promenad i morgon. 
Min nya stegräknare funkar däremot riktigt bra. Jag gick inte lika långt som igår, orkade inte riktigt med den isiga vägen men närmare 11000 steg blev det idag. I morgonbitti börjar allvaret. Då börjar tävlingen. Då ska vi ut och gå massor!

Inga kommentarer: