Translate

torsdag 10 januari 2013

Vittrings träning


Jag har börjat träna vittringen med Pluto. Antagligen kommer jag få bannor av Ingela när hon börjar traggla med oss när våra lydnadsträningar börjar igen. Men jag kan inte låta bli. Jag kör Yvonne-style. Pluto är som alltid lika positiv och det är verkligen kul att träna med honom. Annorlunda mot Bobbo, men enormt rolig ändå. Stora N fick filma lite med mobilen när i tränade. Det är kul att ha och jämföra med när momenten verkligen sitter. Innan idag har jag bara testat att köra vittringen en gång, och då med bara en vittringspinne. Idag testade jag med tre pinnar. Vid ett tillfälle tar han en annan pinne i munnen och spottar, men annars är det klockrent 100% rätt när han återvänder till mej. Jag är så stolt över honom!Tanken med den metod jag använder är att han ska koppla på näsan och inte bara apportera. Därför lägger jag ut godis runt pinnarna som han först tar innan han väljer att apportera den pinne som jag hållt i. Det gör att han går in i övningen med näsan först. Och just nu tycks det funka.

Inga kommentarer: