Translate

söndag 20 januari 2013

En vappis kanske????


OM jag skulle skaffa en tredje hund..... jag säger bara OM...... jag är inte sugen på att ha tre hundar. Även om det är fruktansvärt gulligt med valpar. Och jag skulle faktiskt vilja göra om resan som jag haft med Bobbo, där jag får vara med från början. Men en hund till där Pluto finns... njae... känns inte helt positivt. Men jag säger bara att om jag skulle ta en valp nu i vår...... så skulle det vara en tik. Och skulle jag få hem en vappis om sisådär ett halvår eller så.....så finns det ett kriterium som måste uppfyllas.... och det är att Bobbo är pappa. Och  jag har inget emot blandrasvalpar. Och Molly ligger mej ju varmt om hjärtat. Jag gillar ju henne......
Bobbo tyckte Molly lukta gott!


Jonna  och jag tänkte inte alls på att Molly löpte när jag lördagkväll rymde huset tillsammans med Bobbo för en fikastund i soffan i det lilla huset med underbara Edith och snyggingarna Ella och Molly. Men Bobbo upplyste oss ganska omgående att Molly var väldans godluktande. Nu har ju aldrig han varit så svår att ha runt löptikar. Och Molly har ju visat med all tydlighet att visst kan hon flirta men att bli parad, det tänker hon inte, när hennes förra ägare försökt para henne med fem andra hanar. Men de var ju också borders och Bobbo är ju en snygg tollare! Jag vet inte om både jag och Jonna fick lite valpsug när vi insåg att vi släppt ut Bobbo och Molly ensamma i trädgården i närmare 20minuter............ Nu tror vi inte något hände. De kom in så glatt och Molly visade tydligt genom att sätta sej på rumpan att nåt skott i råttan var hon inte sugen på även om hon flirtade hej vilt! Jag och 
Jonna och Edith.
Jonna hade det hur som helst himla trevligt ända till halv två på natten när jag tillslut åkte hemåt.

Inga kommentarer: