Translate

onsdag 30 januari 2013

Lite uppdateringar bara


Jag har gått upp i tid på jobbet. Jag undervisar numera i både SO och NO. Jag har börjar universitetet också. Mina barn är sjuka hela tiden. Jag vabbar igen. Hög feber hoppar mellan barnen. Och så är de hur pigga som helst där emellan. Jag fick hämta ett barn på dagis för hög feber, några timmar senare var hon bra och den lilla som hade feber istället. Och så har det fortsatt. Jag har tagit på mej lite mer ansvar inom kommunpolitiken och jag är klar med 
halva tävlingsledarutbildningen i freestyle. Pluto är halt och vi har snölossning här hemma, så Bobbo tycker hela världen är otäck och vägrar gå ut. Jag är kär i min underbara Marcelo och upptäcker fantastiska nya sidor hela tiden som får mej att må bra. Några som inte mår bra är delar av hans familj. Det är sorg och kaos och vi får försöka stötta så gott det går. Telefonledningarna har inte funkat här sen i december och sista tiden har det även drabbat internet. Nu har Telia varit här och fixat, så nu har vi hemtelefon igen och jag hoppas att internet ska funka. Jag är grymt sugen att anmäla till freestyletävlingen i Linköping i påsk, men som det är nu går det inte att träna  och då blir jag tveksam trots att det är länge kvar. Vi har börjat äta snabbmat här hemma för att hinna med vardagen, pyttipanna, potatisbullar, pastasås, köttfärssås har fyllt våra dagar och det känns som kroppen gått i baklås. Mår inte alls bra av den maten. Hur sjutton hinner alla människor med allting? I dag ska det iallafall bli ordentlig mat!

Inga kommentarer: