Translate

onsdag 16 januari 2013

Ommöblering

Jag möblerade om lite i arbetsrummet på jobbet förra veckan. När jag började på skolan  i augusti fick jag ett skrivbord mitt i rummet som stod jätteilla. Visserligen kunde jag välja ett annat skrivbord med fönstersikt men då skulle jag ha alla i bakom mej  och jag HATAR att ha människor i nacken när jag jobbar. Redan första dagen tog jag mod till mej och gjorde om litegrann. Jag kastade jag ut ett skrivbord som var överflödigt och stod klumpigt mittemot den plats jag fick och ändrade läge på det skrivbord som jag tog över efter Cissi, min företrädare. Jag satt fortfarande kvar mitt i rummet men med bokhyllor bakom mej, och då också fönstrena bakom bokhyllorna. Jag hade kollegor på mina sidor och jag hade uppsikt över alla som kom in i rummet. Förra veckan började jag snegla på fönsterplatsen igen. Jag behöver mer dagsljus för att må bra. Jag behöver fönster. Dessutom är jag den som alltid vill ha öppet fönster medan alla andra vill ha stängt så rent krasst borde jag sitta vid fönstret så jag kan vädra mej själv med små springor.... typ. Mitt i min planeringstid fick jag en snilleblixt och vände på 
Mitt nya lilla hörn vid fönstret
skrivbordet. Helt  stick i stäv med de andra skrivborden längs fönstret.  Först var jag nervös. Visst har jag bra kollegor men jag är inte helt säker än. Tänk om de skulle tycka att jag var helt överjävlig som verkligen gjorde om i rummet? Men jag oroade mej i onödan. Det blev liv i luckan men mer av det entusiastiska slaget. Helt plötsligt var halva arbetslaget involverad i min ommöblering.  Jonas bytte sitt bord mot mitt gamla skrivbord, Carina fick en hylla till och Gunilla var lyrisk över sitt nya databord..... 
Det blev luftigare i rummet och jag fick ett eget litet "rum" i rummet. Vi behöver göra ett ryck till för att få ordning, mer städat i vårt arbetsrum. Men det blev en klar förbättring så här. Och jag sitter numera med en vacker innergård som utiskt i min lilla hörna där ingen springer bakom mej och jag har fortfarande uppsikt över rummet. Perfekt! Bäst av allt, fönstret vid mej är öppningsbart och det utnyttjar jag väl!

Inga kommentarer: