Translate

tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton

Nyårsafton är över. God mat, älg och svampsås, pannacotta och trevligt sällskap. Barnen lekte, vi vuxna pratade. Marcelo höll låda hela kvällen och jag kunde inte annat än all le åt honom hela natten. Vi avfyrade raketer vid tolvslaget. Jag är nog en av de få med en skottberörd hund som gillar raketer. Jag gillar raketer. På nyårsafton. Klockan tolv. För första gången på flera år hade vi inte firandet här hemma. Och det var rätt skönt att åka dit, bli serverad, slippa städa och sen få åka hem. Jag var såklart chaffis. När vi åkte till festen var det glansis på alla våra vägar. När vi åkte hem vid tre i morse var det barmark. Myskokänsla! Marcelo somnade med kläderna på i sängen. Jag kröp upp i soffan och tittade på Sons of anarchy. Vi sov första natten på 2013 i varsitt rum. Snarkningarna i sovrummet var helt omöjliga. Jag tror nog det nya året ändå kan bli mycket bättre än 2012. Jag hoppas det blir det. Jag gillar talet 13. Tretton är kärlek. Jag tror det blir ett år av kärlek. Jag vill att det blir ett år av kärlek. Årets första dag ska vi spendera med vår underbara chilenska familj. Kärlek.

Inga kommentarer: