Translate

tisdag 1 januari 2013

Tankar om 2013


Nytt år, nya mål. Jag har vissa förväntningar av det nya året. Vissa förväntningar som jag ska uppfylla. Saker jag vill ska ske och som jag vill förverkliga.


Med mej:
Jag vill öka muskelmassan i kroppen. Jag önskar förlora i vikt men som vanligt kan jag inte sätta det som mål eftersom min kropp är som den är. Men starkare vill jag bli. Smidigare, såklart, och mot slutet av året skulle jag önska kunna träna kampsport igen. Jag vill bli klar med mina studier under året och jag hoppas kunna få en fast tjänst någonstans så att jag kan långsiktigt planera mitt arbete med eleverna. Jag vill börja meditera och jag ska vara riktigt duktig att sköta ryggen. Stressen ska jag bekämpa och när året är slut vill jag vara mer harmonisk, mer kärleksfull och ha tydligare struktur på det som jag fortfarande är så dålig på. Jag vill bli klar med det praktiska provet till tävlingsledarutbildningen i freestyle och jag vill anordna en tävling på klubben. 

Med familjen:
Jag vill att barnen ska få komma till nya länder. Upptäcka något nytt. Jag vill ha en ordentlig semester. Jag hoppas barnen kan börja tävla i judo och börja få lite bra resultat. Jag vill att vi ska ha roligt tillsammans och få några underbara upplevelser. Mitt andra barn ska börja skolan och jag vill att det ska bli smidigt för henne. Jag önskar av hela mitt hjärta att ungarna får riktigt bra kompisar som de kan umgås mycket med.

Med hundarna:
Jag vill klara klass 3 i lydnad med Pluto, klass 2 i freestyle, klass1 i htm samt få två pinnar i agility och hopp. 
Målet är att bråken ska upphöra under året och att Bobbo får känna lycka och tillfredställelse i de aktiviteter som vi kommer företa oss. Jag skulle vilja åka norrut och vandra med Bobbo och jag skulle vilja åka på en minisemester med Pluto. Mest av allt hoppas jag att förtroendet mellan Pluto, Bobbo och mej byggs upp och stärks. För känslan nu är inte helt rolig.



Jag ska faktiskt sätt mej ner och göra en plan för hur jag ska försöka lyckas med mina mål. Varje dag är en ny dag. Varje dag är ett nytt försök att bli den jag vill vara.

Inga kommentarer: