Translate

onsdag 2 november 2011

Onsdags jobb

I dag är sista dagen i min självutnämnda lov-arbetsdag. Jag har hunnit med en del, men lååångt ifrån allt. Med andra ord kommer jag få offra lite tid på fredag för att sitta med mer jobb. Ungarna får väl glo på nån film eller leka med lego under tiden. Hmmm...vilken bra mamma jag är..... Nåväl jag har hunnit undan med det mesta. I natt bestämde jag mej för att faktiskt påbörja det som jag i många drömt om att göra. För att få inspiration gick jag igenom gamla filer jag har och fastnade. Det blev sen läggningen på mamma Åza. Jag trollbands. Det var en rätt häftig känsla. Nu känner jag mej oerhört motiverad att genomföra min dröm. Det betyder att jag kommer få mycket mer jobb framför mej. Kanske inget betalt. Men vem ska förverkliga mina drömmar om jag själv inte gör det? Jag hoppas att jag med mina målsättningar ska visa barnen att hela livet är en gåva.
 Alla möjligheter står öppna och att man ska våga satsa på sej själv. Det betyder inte att någon, speciellt inte en förälder, ska ignorera sina barn i kampen att förverkliga sej själv. Utan bara att livet inte tar slut när man skaffar barn. Livet startar om på nytt då med andra möjligheter. Så idag när jag har gjort alla de saker jag kan beta av idag, ska jag sätta mej ner med min dröm och börja genomföra. Målet är att till sommaren vara klar eller på väldigt god väg. I slutänden hoppas jag att det genererar pengar så att familjen får komma iväg på våra upplevelse-äventyr som jag så gärna vill ge både barnen och oss vuxna. Vi vuxna behöver också lite nya aha-stunder. Jag skulle vilja ge Marcelo en månads ledighet. En stund för honom att vila och slappna av. Det behöver han. Det behöver vi.


Nu åter till arbete!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh vad spännande!!! Kan vi få en hint om vad det är ;))
/trogen läsare av din fina blogg