Translate

fredag 18 november 2011

Min dag

Hundarna var med och sjöng för mej i morse när barnen
väckte mej med ljus och yougurt.
I dag fyller jag 35 år. Gästerna har gått. Familjen somnat. Några ballonger ligger kvar och påminner om de senaste timmarna. Vi har ätit gott, pratat gott, umgåtts bra. Min dag har varit riktigt bra. Jobbet har varit givande. Och jag har funnit en sorts lugn jag inte haft på länge. I dag träffade jag dessutom en väldigt fin kompis. En kompis jag kan tänka mej kan bli en bra vän. Jag hoppas vi får fortsätta bygga på vårt egna gemensamma lilla hus. Hon och jag. Mysigt. Livet är så mycket möjligheter. Så mycket fint. Mitt bland alltsammans. Jag fyller 35 idag. Facebook var översvämmad av gratulationer. Det värmer. Trots att de festa får upp en ruta som påminner om min dag. Trots att det inte kostar att slänga iväg ett grattis, så värmer det. På riktigt. Magen är full av tårta och pasta. I morgon får jag sova. Livet behöver inte alltid vara så storslaget. Litet går också bra. Tack för att min dag blev bra. Hoppas bäbis Alma ser ljuset från den här sidan innan timmen är slagen till nytt dygn. Jag skulle älska att dela min dag med henne. Resterande timmar tillägnar jag henne. Tack för att jag får finnas!

1 kommentar:

Linda sa...

Grattis Åsa i efterskott! Det glädjer mig att du fick en bra födelsedag!! Från din trogna läsare Linda