Translate

fredag 4 november 2011

Nattat.....

Nu har jag nattat Marcelo. Jag är grymt sugen på glass. Barnen städar upp i rummet. Jag har sytt klart Stora N:s gosedjur från igår. Vi har ( barnen har, jag somnade) kollar på två filmer från LOVEFILM. Förmiddagen tillbringade vi på Busfabriken tillsammans med två av mina närmsta vänner. Allt det där med jobbet jag skulle göra...... det har inte blivit gjort. Men det har varit en skön fredag. Väldigt skönt att somna i soffan måste jag få säga. Jag undrar varför jag alltid blir så sötsugen på kvällen? Jag har i stort sett slutat med allt godis igen. Jag märkte ju att jag blev en sån ragata när matintaget tillhörde det mindre nyttiga slaget.  Konstigt egentligen att det man stoppar i sej har så stor betydelse..... Nu är det mycket citrus, en del nötter, ris, ris och lite mer vegetariskt som står på menyn, än förut. Men visst igår åt vi på Max och idag blev det pomme på Busfabriken. För jag vet också att dålig mat är bättre för mej än att inte äta alls. Vad jag däremot känner är att jag behöver hitta fler alternativ än vad jag har på min reportoar just nu. Varje gång jag sätter i mej mat känner jag att kroppen vill ha nåt annat. Kanske dags att äta lite vitaminer eller den där rosenroten jag har hemma..... Ahhh, att det ska vara så svårt att äta bra!

Inga kommentarer: