Translate

söndag 6 november 2011

Höstlovet är slut

En vecka borta från jobbet. Höstlovet är slut. Jag blev klar med en del av jobbet. En del är kvar. Kanske sitter jag en stund när barnen har somnat. De sista dagarna har jag tillbringat tillsammans med barnen. Det har varit skönt att få vara med dem. Även Lilla N som är inne i en ålder där hon trotsar allt man säger. Verkligen allt. I dag har hon till och med bajsat i sin blöja ( observera att hon varit blöjfri sen 1½år tillbaka). Men hon är samtidigt en härlig tjej som bjuder upp på massor av skratt och tokiga påhitt. Hon har fullt av kramar på lager och älskar att sitta i knät och gosa. Hon ger verkligen mycket kärlek det barnet. Min lilla, fina, fina flicka. De sista dagarna har jag blivit lite extra kär i mina barn. Jag imponeras över vilka fina människor de är. Hur ömsinta, kärleksfulla och omtänksamma deras personligheter har blivit. Jag är så stolt över dem! Under jullovet ska jag verkligen njuta över att vara ledig tillsammans med dem under hela lovet. Varje dag. Vi tillsammans. Mina barn och jag. Trots att vi bara fått fyra heldagar tillsammans har vi hunnit med en hel del. Busfabriken, fika hos kompisar, teater, kalas, träningar, hundarna, kramats, läst, gosat, tittat på film och skrattat massor ihop. Om några timmar går vi upp och möter veckans första arbetsdag. Tidiga mornar, träningar, möten, skolarbete, promenader, städning, matlagning.... ja ni vet vardagen. Höstlovet är slut men vilken tur jag har att timmarna med mina barn och familj inte är det!

Inga kommentarer: