Translate

måndag 14 november 2011

När allt strular

Internet ligger nere. Barnen är fortfarande hemma och sjuka. Jag jobbar till sena kvällen, hinner inte med de mest elementära. Hundarna bråkar, tv-bilden hoppar, pengarna som skulle komma, kommer inte...... det är inte mycket som går min väg just nu. Det är dags att börja beta av en sak i taget igen. Problemet är bara att jag hela tiden hinner undan med allt det jag "måste" göra och försöker sedan beta av det andra sakta men säkert. Men det går för sakta! Det i sej resulterar i stress, sömnlöshet och väldigt ledsna barn. I går när jag tittade på altan taket som Marcelo satt upp funderade jag på när jag sist uttnyttjade vår tomt. Vi har en underbar plats att vistas på, men jag  går inte ens ut på altanen! Mitt mål är att kunna sitta därute med en varm filt och pimpla té senast i helgen..... Innan dess ska jag försöka lösa internetuppkopplingen, ringa försäkringskassan och försöka få en ny tid till utvecklingssamtal till min son. På jobbet har jag dagarna fullbokade med föräldrarträffar, så jag hinner inte gå på mina egna barns samtal. Heja mamma!

Inga kommentarer: