Translate

tisdag 22 november 2011

I dag fyller min guddotter år


  
Åsa, en av mina bästa
vänner
Innan jag fick egna barn blev jag gudmor åt min bästa kompis dotter. Det är en ära jag tar på allra största allvar. Att bli gudmor åt någon är inte bara att hålla barnet vid dopet. För mej är det så mycket mer. Nu har jag råkat bli gudmor åt en fin, fin tjej som har världens finaste personlighet. Så brås hon väldigt mycket på sin mor också... I dag fyllde min guldtjej 8 år och det firade vi med tårta och litet kalas, för bara oss. Intimt och mycket trevligt! 
Jag med grön mustach..... vad gör man inte för att roa barnen?
(undra bara vad mina elever kommer att säga när jag kommer till skolan med grön mustach...) Mina barn skötte sej också, och det var ovanligt lugnt för min del. I dag kunde jag inte titta mej mätt på min guddotters fantastiskt fina drag. Hon har mandelformade ögon hennes hy har en lyster som imponerar. Hon är smal, men inte tanig, fantastiskt hår kvalité och en benkonstruktion i ansiktet som är förtrollande. Hon är vacker som en dag. En dag kommer pappa Adrian få jaga grabbarna med hagelbössa om hon ska få vara i fred. Själv är jag bara tacksam för att jag får ta del av hennes uppväxt!

Inga kommentarer: