Translate

onsdag 23 november 2011

Hund trubbel

Dagens Pluto.... har ni saknat den? Det har varit många incidenter under hösten. Inte som förr. Men ändock irriterande. Han, dvs Pluto, har en förkärlek att bita sönder våra väskor. Det betyder att Stora N har fått fyra skolväskor sedan han började skolan i augusti. Jag har fått fyra jobbväskor och fyra handväskor sönderbitna. Mittimellan N har fått en väska i småbitar. Den enda väska han låter bli är en rosa Barbie väska som jag numera har som handväska och sedan igår även som arbetsväska. Den är stor nog att rymma plånbok, nycklar, telefon och en frukt. Pluto är fin på många sätt men snälla låt bli våra väskor!




För ett par dagar sedan rök hundarna i hop igen efter fyra månader utan gruff. Två dagar senare var det dags igen och idag hade de börjat munhuggas när Marcelo tappade tålamodet på dem och råkade krocka ihop dem. Bobbo är ettrig som sjutton och Pluto svarar tillbaka. Mest för att försvara sej. Men jag trodde faktiskt att det var över nu. Trodde jag skulle slippa eländet. Kanske sk jag lära mej nåt av det här. Vet inte riktigt vad. Kanske jag ska få verktyg att hitta lösningar på gruff mellan hundar. Kanske jag måste lära mej mer om balans i livet. Pluto kom till oss av en anledning. Jag är säker på det. Annars hade inte utgången varit den det var. Nu ska jag återigen hitta en lösning på problemet jag har fått igen i vårt hushåll. Turligt nog är det inga riktiga slagsmål de här gångerna, mer än symbolisk maktkamp. Men vi måste dock för hand sära på dem. Undra vad som skulle hända om vi lät bli? Bobbo släpper ju inte.... Tänker jag inte ta reda på. De ska inte bråka, punkt slut!

Inga kommentarer: