Translate

fredag 18 november 2011

Att ta farväl.

Bobbo var med och tog ett fint farväl till mitt 34-åriga jag


I går sa jag farväl. Jag sa farväl på mitt sätt. Jag satt på bordet och småpratade med Marcelo med radion i bakgrunden. Ett bra samtal. Vi skrattade. Vi såg på varandra med kärlek. Jag låg på golvet och kramade hundarna i ett tyst hus hur länge som helst. Jag plockade undan en leksak. Gnolade lite för mej själv. Men framför allt funderade jag mycket och länge. Det är ju liksom signumet för mej. Att jag funderar. Vänder och vrider, tänker ett varv till. I går sa jag farväl. Jag sa hej då till mitt gamla liv. Jag sa hej då till alla barndomsvänner. Jag sa hej då till Vilbergen, till Kungsgatan, till Anders, till Kjella, till min mor. Jag sa hej då till Stockholms tiden, till många kompisar och familjemedlemmar som försunnit, bort. Jag sa hej då till allt det som varit mitt liv. Det var ett skönt avslut. Stillsamt, lugnt. Så som jag gillar. Utan drama. Jag sa farväl till mitt gamla liv. Det känns 
Alla sköna känslor bär jag med mej som
inspiration för fler sköna upplevelser.
Mitt tokiga jag försvinner
dock aldrig!!!
som om jag levt halva mitt liv. Nu har jag gått igenom uppbyggnadsfasen. Jag har skapat mina förutsättingar, mött mina sorger och glädjeämnen. De bär jag alltid med mej. Men nu fyller jag 35 år. Nu börjar resten av mitt liv. Nu behöver jag inte bygga mer. Nu ska jag åka. Jag ska resa och ta för mej på livets fantastiska bana. Nu ska jag göra några saker annorlunda. Jag ska göra saker bättre. Jag vill bli bättre. Som en uupfräschad fläkt känns min själ. Den  känslan ska jag ta med mej in i den nya början på resten av mitt liv.

Inga kommentarer: