Translate

torsdag 3 mars 2011

Tillökning i familjen.


Pyrit jagar
Vi har ökat andelen invånare i huset. Det blev 15 extra invånare. Jag tror dock att antalet snart reduceras. Hundarna i all ära, Pyrit min sköldpadda är det största rovdjuret under vårt tak. Jag har för femtielfte gången fyllt på akvariumet med fisk. Jag tycker så synd om Pyrit att få skvalpa omkring i sin uttråkade tillvaro år ut och år in. Lite av hans naturliga instinkter och lite förströelse som jakt måste han väl ändå få pyssla med. Ända sedan jag gjorde mej av med mina fåglar ( de enda djur jag någonsin gett bort) har jag haft en förkärlek för att djuren ska få leva så naturligt som möjligt i vår galna artificiella värld vi ger dem. Alltså har jag inte haft mina kaniner och marsvin i bur. De har fått ströva omkring lösa. Vilket resulterade i att min kanin Bubba, världens coolaste kanin förövrigt, fick tag på en av mina fåglar en gång och började käka på fjädrarna. Fågeln kunde inte lyfta efter det, så Bubba fortsatte äta upp fjädrarna på min nymfparakit som sprang på sina kort ben för glatta livet. När jag kom till dess undsättning ett par timmar senare när jag kom hem så var det tuggmärken i stjärtfjädrarna och trasiga vingpennor. Men de växte ut igen. Sent om sider. Även om man nu kan känna viss sorg för fiskarna som kommer få sätta livet till i ett akvarium kan man ändå känna att lidandet blir kort. Pyrit slukar dem hela, så de behöver inte lida. De har ett stort akvarium att plaska runt i och många gömställen att vila upp sej på. Pyrit har under en timmes tid jagat runt på de femton fiskarna, tio tetror och fem barber. Han ser skitglad ut. Alla fiskarna har självklart fått namn:


Blixten, Sally, Lina, Pingu och Diamant
Andersson, Svensson, Jönsson, Willson, Carlsson, Johansson, Johnson, Pettersson, Bengtsson och Åkesson
Barberna har fått namnen; Blixten, Sally, Lina, Pingu och Diamant.


Pyrit har varit med mej i 24 år nu.



Jag får väl ha nedräkning när de börjar försvinna. Misstänker att vissa förluster kommer ske redan i natt....

1 kommentar:

Sachiko sa...

Diamant! Gillart! Kan bara ha varit Mellan N som kommit på det. :-)

Personligen hade jag önskat en bild på Bengtsson men jag antar att jag får vänta till nästa pressrelease.