Translate

söndag 13 mars 2011

Hjälp önskas!

Jag skriver som bekant på en D-uppsats. Den är inne på sista slutklämmen. Jag har en biblioteksida kvar. Några referenser måste filas på. Kanske en eller två sidor kvar på diskussion. Men så har jag mitt stora dilemma. HUR FAAN SIDNUMRERAR MAN? En uppsats ska börja räkna från sida 1. Men det är först på sidan 5 som sidnumret ska synas. Jag kan få till det att det står sid 5 på ALLA sidor. Jag kan få till att den inte visar sidnummer på första sidan. Jag får till sidnummer varannan sida, men hur jag än gör får jag inte till det. Det står att det ska kunna gå radera enstaka sidnummer om man trycker på radera sidnummer. Men det stämmer inte. Allt blir då raderat. Jag blir så trött. Antagligen får jag samma problem när jag ska få bort sidnumren på bilagorna i slutet av dokumentet.

Förr har jag kunnat fuska och göra de sidorna i ett annat dokument, skrivit ut och vips har sidnummerna stämt. Det funkar inte nu.Så vet du hur man gör. För allt smör i småland hjälp mej. Jag har till tisdag på mej att kura ut hur det funkar.

Inga kommentarer: