Translate

torsdag 3 mars 2011

Fuska sej igenom

Relato de un NaufragoI går hade jag spanska på universitetet. Jag går en litteraturkurs som är ganska svår men väldigt intressant. Problemet sista två veckorna är att jag haft lite väl mycket runt mej. Vi skulle ha läst en bok som jag ännu inte fått eftersom jag har beställt den lite sent. Ni vet.... jag gör det i morgon.....och i morgon blev en vecka senare... Men, tänkte jag en kvart innan det var dags att gå in, jag går ut på nätet och läser vad boken handlar om. Och jag stressläste så att jag i allafall skulle kunna hänga med i diskussionen. Till nästa gång var det tänkt att vi skulle skriva en resumé av boken och tills dess har jag ju läst den tänkte jag. JA... så var inte fallet. Det blev ett prov på boken. Skriftligt. Och jag kom inte på vad kannibaler eller haj hette på spanska. Jag kunde inte detaljfrågor som vad det var han tog av sej bältet för. Eller vem som var den första personen som han träffade  när han kom i land. Jag visste huvuddragen. Jag kunde hänga med i diskussionen vi hade efter provet. Och resumén den var inte på boken, utan på en text vi får i veckan.....Så det gick inget bra att fuska sej igenom lektionen. Jag får se till att vara mer på hugget och prestera bättre i fortsättningen. Förresten sa jag att idag är sista dagen att lämna in en novell på spanska. Och jag har inte skrivit den än......

Inga kommentarer: