Translate

tisdag 15 mars 2011

Nattpaus

Nu sitter jag mitt i natten och redigerar uppsatsen.. Det blir mycket prat om den just nu. Men jag behöver ta en tanke paus. Faktiskt skulle jag behöva ta en snabb sov paus. Men timmarna räknas obönhörligen ner. När klockan slår ett om ca 13 timmar har jag inte mer tid till förfogande. Då är det slut. Glädjande nog hade jag ett givande samtal med min handledare där hon gav mej massor av beröm. Det är ändock en hel del jag behöver ändra på. Och jag jobbar hårt med det. Men huvudet sviktar och allt oftare tar jag en titt in på facebook eller bloggen för att fräscha upp skallen från koncentrationen. Jag tror analysen börjar närma sej sitt slut. Jag fick order om att byta namn på kattegorierna. Namnen var för tråkiga. Så nu heter de bergreppsgröt och paragraf rytteri, bland annat. Lite roligare än styrdokument och  inkludering- och exkludering i praktiken,hoppas jag. Det är den där diskussionen som nu verkar vara det nya muren att bestiga. Det är där jag ska verka smart och lovande. I själva verket är jag trött och vilsekommen. Jag är faktiskt inte så jäkla smart. Jag är lite lagom sådär. Tillräckligt för att verka lovande men inte tillräckligt för att behålla intresset. Jag brukar komma ganska långt på det. Men nu är det upp till bevis. Shit det här ska publiceras. Vara en liten, liten del i forskarvärlden. Den ska granskas, synas och godkännas. Resultaten ska valideras. Sedan ska mitt namn för alltid vara satt på nåt som vem som helst kan låna på biblioteket eller läsa på nätet. Spännande. Skrämmande. Måtte jag leva upp till förväntningarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att det kommer att gå bra!!! Finns ju inga andra alternativ. Skickar över lite positiv energi, du får det jag har.... / Nettan

Åza Diaz Mägi sa...

Ha ha ha, positiv energi. Du är för underbar!
ÅZA