Translate

torsdag 31 mars 2011

Första cykelturen!

Lilla N cyklar för första gången, på syrrans cykel

Barnen fick ta fram cyklarna när vi skulle på promenad. Lilla N tjatade om att få cykla så hon fick för första gången cykla på en tvåhjulig, med stödhjul. Mittimellan N lånad motvilligt ut sin cykel en stund. Så stolt hon var min minsta, underbara tjej! Och som hon kämpade! Tungan rätt i munnen, styra, trampa och hålla balansen, allt på en gång! Av alla mina barn så var det faktiskt hon som klarade av allt det bäst. Varken Stora N eller Mittimellan N kunde styra och trampa samtidigt när de började cykla. Om ett par månader fyller lillfisen tre år och jag misstänker att egen cykel står högt på önskelistan. Vi får väl se om det kanske kan bli ett sånt paket....



Det blev att leda cykel uppför backen...
Det märktes annars att ungarna var lite ringrostiga med sitt cyklande. Vi har ju jobbiga backar på båda hållen från vårt hus. Under sommarana brukar de orka cykla halva backen, men inte denna gång! Det blev ett par meter innan de klev av och fick leda cyklarna. Men oj vad glada de var när de väl kunde hoppa på hojjarna. Jag tror att även jag ska investera i en cykel i år. Jag ser framför mej en cyklande familj och två spralliga hundar ute på äventyr med picknick korg i sommar. Det vore underbart!

Inga kommentarer: