Translate

söndag 13 mars 2011

Hänt

Vaknar. Lilla N skriker att hon måste bajsa. In på toa. Släppa ut hundarna. Torka en benig liten rumpa. Ta in hundarna. Lägger mej på sängen en minut till. Stiger upp igen. Kramas med Lilla N. Kramas med Mittimellan N. Försöker få kontakt med Stora N som sitter framför Bolibompa. Han ler mot mej tillslut. Jag kollar datorn en stund. Uppdaterar mej om Japan. Samma nyheter som jag fick från Rapport klockan fyra i morse. Skickar i väg en grattis hälsning till min bästa vän Nettan som idag önskar att hon fyllde 32, men inte gör det, utan fyller betydligt mer. Börjar koka gröt och ägg. Uppmanar Stora N att ringa till sin gudmor som fyller år, samma Nettan. Han gör det med stor glädje. Kommer av sej lite när Ariel börjar på Bolibompa. Men han sjunger. Sen pratar hon och jag. Vi väckte henne. Just en snygg födelsedagspresent; Mindre sömn. Lilla N sjunger för Nettan. Vi äter frukost. Telefonen ringer. Fick plötsligt bråttom iväg. Kompisen vill leka med Stora N. Skjutsar in honom till stan. Valla hund. Laga lunch. Borde skriva. Duschar. Byter om. Börjar klä på tjejerna ytterkläder. Stora N kom farande i 70km/h på vår lilla väg. Norpar åt mej hans saker. Sätter alla barn i bilen. Åker till mötesplatsen. Många barn. De busar. De slår sej. Vi åker vidare. Samlas i jumpa hallen. Stora N spelar match. De får storstryk. Jag hejar och skriker mej hes. Marcelo stannar kvar. Jag tar tjejerna och åker till Maxi. Storhandla. Äter en glass. Kommer hem. Packar in alla varor. Börjar laga mat. Börjar blogga. En främmande bil kör upp på uppfarten. Gäster. Vi äter. De fikar. Barnen tittar på melodifestival. Våra gäster har köpt lägenhet i Spanien. Blir glad. De åker. Vi ser slutet på melodifestivalen. Alla somnar. Jag bär in barn. Äter godis. Marcelo går upp och åker till jobbet. Det är söndag. Jag går och lägger mej. 24 timmar efter att jag börjat med inlägget, gör jag klart det. Du läser den nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men med sådan skönsång var det ju bara trevligt att vakna, även kl 9 en lördagsmorgon. Puss!

// Nettan