Translate

onsdag 9 mars 2011

Dagens Pluto


Min lilla, magra valp har blivit så stor! Jag såg det idag. Nu. Jag släppte ut hundarna för att kissa och då såg jag att han ökat i vikt. Min omedvetna tanke var först att jag måste dra ner på maten. Och där nånstans hejdade jag mej. Han behöver INTE banta. Revbenen syns fortfarande. Men han är inte spinkig längre. Han breddar sej mer och mer. Han börjar bli stor. När hände det? Han har växt om Bobbo. Snart även på bredden. Jag är lite chockad över att inte sett förvandlingen. Jag är ju med honom varje dag. Vi går, tränar, gosar. Och visst har jag sett att han vuxit. Men jag har ändå inte sett. Min lilla vappe blir unghund nästa vecka. Han kan fortfarande busa och ställa till oreda. Synen på bilden mötte mej häromdagen. Och när brottet begicks var husse hemma. Sånt skulle han aldrig göra när jag är hemma. Då är han bara söt och trevlig.

Inga kommentarer: