Translate

onsdag 21 september 2011

Många pedofiler i stan.

Jag undrar vad det är som får män att begå brott mot kvinnor? Vad är det som gör att till synes "normala" killar tror att de har rätten att våldta, tafsa och sexuellt utnyttja barn, tjejer, eller andra individer överhuvudtaget? Vem uppfostrar dessa pojkar? Vem misslyckas med att uppfostra dem`? Pedofilen som våldförde sej på min släkting är ute. Han bor ensam i barntätt område, nära skola och förskola. En ungman i 20+ åldern som låser in barn i mörka källare och säger att de inte kommer ut innan de...... ja ni vet. I veckan var det en annan närstående som blev antastad. Den här gången på badhuset. Polis tillkallades, men utredningen kan lika gärna läggas ner som att det blir någonting av den. Ålder på tjejen? Samma som min släkting. Det verkar vara en farlig ålder där runt 12-13.
Helt uppenbarligen har vi ett problem i vårt samhälle. Individer är vi allihopa och vi måste leva sida vid sida. Men när det finns människor som tror sej ha rätten att använda andra människors kroppar, som om de vore slavar, har de människorna verkligen rätten att samexistera fritt då? Tro nu inte att jag tycker vi ska låsa in alla, eller sätta dem i nåt reservat som de förr i tiden skeppade brottslingar till Australien. För det är inte det jag menar. Men kanske borde vi titta på lösningar där dessa människor, utan empati och medkänsla för sina offer, inte helt fritt ska springa lösa hur som helst. Fotboja, vård, terapi, medicinering, kastrering, jag vet inte vad lösningen skulle kunna vara. Men jag tror på fullt allvar att vi  måste börja ta tag i frågan ordentligt. Våga prata om alternativ och våga se bredare lösningar.

Inga kommentarer: