Translate

torsdag 8 september 2011

För 20 år sedan.....

För 20 år sedan var jag 14 år.
För 20 år sedan flyttade jag hem till mamma igen.
För 20 år sedan levde jag i den ruttnande brunnen.
För 20 år sedan var jag liten, ilsken och hetsig.
För 20 år sedan gick jag sista året på högstadiet.
För 20 år sedan tog jag min sista sommar på pappas båt.
För 20 år sedan var hästarna hela min värld.
För 20 år sedan umgicks jag jätte ofta med mina vänner.
För 20 år sedan var jag en betong unge. Ett maskros barn, utan hopp, med en stormig framtid.
För 20 år sedan dog flera av mina nära och kära.


För 20 år sedan hade jag styvsyskon.
För 20 år sedan slutade jag spela fotboll.
För 20 år sedan gjorde jag slut med Eddie.
För 20 år sedan träffade jag Marcelo.
För 20 år sedan började resten av mitt liv.

Inga kommentarer: