Translate

torsdag 15 september 2011

Kiss o bajs.

Jag är bajsnödig. Väldigt ofta är jag kissnödig. Men det är sällan jag går på toa. Tycker det är jobbigt. Inte för att jag är där så länge. Varken för att göra det ena eller det andra. Är känd för att jag är snabb. Vad det nu är för vits med. Vissa sitter hur länge som helst på toa. Timmar, om de får. Vi har en toalett, och en i hushållet som kan spendera timmar på dass. Det funkar liksom inte med tre små barn. Vad gör man där inne? Hur svårt kan det vara att klämma ut en korv. Spänn tarmmusklerna lite och så vips är den ute. Färdig. Torka, spola, tvätta händerna, ute. Det är väl inte så tidsödande? Men jag gillar inte att gå på toa. Ett onödigt ont. Ungefär som att sova. Jag har börjat blivit tveksam till själva sova-prylen. För varje kväll som går väntar jag längre och längre med att lägga mej. Tycke inte om att sova i sängen. Vill helst inte sova alls. Låter det konstigt? Det är det inte. Det är vardag för en med sömnproblem. Jag är på väg in i en sån period. En sån där natten är ond, sömnen borta och bara denna gastkramande känsla att man verkligen behöver sova men inte kan griper tag i en. Obehagligt. Ungefär som bajs. Det luktar illa, det vet jag, för de har strött ut bajs, eller gödsel som det så fint heter, på åkrarna, så det luktar bajs överallt här hemma nu. Najs.....

Inga kommentarer: