Translate

söndag 25 september 2011

En pinne till

Tävlingen i Kumla kändes bra på alla vis. Det var en trevlig plats, bra sällskap, jätteroliga banor. För oss i från vår klubb var det blandat resultat och för mej och Bobbo gick det som för de övriga. Lite blandat. På agilitybanan fick jag inte ihop hjärnan och glömde bort  banan båda gångerna. Första gången fick jag till det och vi blev inte diskade, men tyvärr rev han första hindret. Det verkar bli en vana det där...hmmm. Så jag var extremt besviken när jag klev av. Men det rann snart av mej. Han sprang bra. Vi var samspelta och att tävla med en sån underbar hund som Bobbo är en fröjd! I stället laddade vi om till hoppbanan. En klurighet, staket, var det i början av banan. Och jag var osäker på hur jag skulle lösa det. Men så beslutade jag mej för en lösning och höll mej till planen. Och det gick bra! Vi tog oss i mål. Felfria och på tredje plats! Det kändes kanon! Vi hade startnummer 9 och med över 70 startande tänkte jag att vår tid antagligen inte skulle hålla för en pinne. Men vi var felfria och det hade gått ganska fort ändå!






När det väl var dags för prisutdelning meddelades att fyra pinnar skulle delas ut. Mitt mod sjönk.  Lite hade jag ändå hoppats på att kanske, kanske ta en pinne. Men hjärnan arbetade långsamt. Matte är inte min starka sida. Det var bara fyra felfria i loppet. 15% av de startande som är felfria får pinne. Alltså hade jag en! Och vi hade behållt vår tredje plats! Jag var jublande glad. Även om mitt snoriga, matta tillstånd inte riktigt kunde uttrycka den glädjen. Efter lunchen var det dags för hopp igen. Det gick kanonbra. Banan var så himla rolig, men tyvärr rev han ett hinder mitt i banan, igen. Vet inte hur jag ska komma åt det där.... får fundera på saken. Träna mer känns uteslutet. Vi måste spara på hans kropp.


Sista loppet var en parodi. Det var dags för agility igen. Bobbo var trött och farten kraftigt reducerad. Men han var med bra. lyssnade, tog alla kontaktfält allt var bra tills...... jag tog helt fel väg. Tog balansen efter tunneln när det var ett hopphinder och A-hindret. Diskade. Hur arg jag var på mej själv? VÄLDANS! Annars känns det som om vi hade fått en pinne i agility också. Så det känns som det var en pinne vi förlorade. Kanske inte stämmer eftersom han kanske hade rivit ett hinder, eller hoppat ett kontaktfält. Men det kändes inte så. Han kändes så med! Men oavsett vilket så var facit för tävlingen bra. En disk. Två lopp med 5 fel. En pinne. Jag vore dum om jag inte vore nöjd!

Inga kommentarer: