Translate

lördag 8 december 2012

Ok vi gör dagens trick...

Nu har jag gjort det.... erkänt att jag ska försöka ge mej på Dagens Trick. Det är en tjej som driver bloggen freestylehundar som lägger ut ett trick och så har man några veckor på sej att träna. Jag var på direkt och ville vara med. Men så blev vi sjuka och det blev inte mycket träning. I  morgon tror jag sista dagen är för att skicka in sitt bidrag, så jag testade idag att lära hundarna det slutliga momentet. Nu är det bara länkningen som ska komma till. Tricket är att lära hundarna öppna ett skåp i köket, hämta en sak som skulle kunna höra hemma i skåpet, lämna över det och sedan stänga skåpsdörren. Både Bobbo och Pluto kan öppna, hämta och stänga dörren. Bobbo gör dessutom en snygg överlämning medan Pluto släpper på golvet. De öppnar skafferiet och hämtar en O´boy burk. Men de klarar inte av att göra alla momenten i följd. Så det blir lite hårdträning i morgon med flera lite kortare pass. Hitintills har vi tränat fyra gånger á 8 minuter ungefär. Håll tummarna att det blir bra!!!

Inga kommentarer: