Translate

lördag 22 december 2012

Jag blev rörd!

Igår var det avslutning på mitt jobb. Vi är ett gäng lärare på skolan och jag är långt ifrån den bästa. Jag är en okey lärare. Många tycker om mej, men inte alla. Men något hände igår som faktiskt värmde mitt hjärta oerhört mycket. Jag och tyska läraren har haft en översättningstävling där våra olika språk tävlat mot varandra. I går på avslutningen skulle vi redovisa vem som vunnit. När jag gick upp mot mikrofonen så utbröt ett jubel som kommer leva med mej hela lovet. Jag svämmade över av kärlek! Att arbeta med ungdomar i tonåren är helt makalöst. Man sliter sitt hår, man översvämmas av kärlek. Och reaktionen igår var helt fantastisk. Det stärker självförtroendet en aning. Och jag kommer faktiskt sakna eleverna en del på lovet. Men jag ska njuta av ledigheten också!


Skänk en get.
Vår insamling!
Min tyska kollega Steffi och jag drog igång en insamling till Action aid för att kunna köpa en get att skänka till kvinnor i fattiga familjer. Geten ges bort dräktig och en killing måste ges till en annan kvinna i närheten. Geten förändrar livet för många  fattiga familjer eftersom de ger mjölk, ull och eventuellt kött om de fortsätter avla. Vi är en ganska liten skola så vi satte målet att man skulle skänka 1krona, då skulle vi få ihop till en get om lärarna sköt till lite. När vi räknade ihop insamlingen igår hade vi fått in över 6ookr. Det betyder att vår skola nu skickar iväg 3getter. Många elever gav mycket mer än 1kr! Jag är super stolt över engagemanget. Vi vill visa att ett litet bidrag från var och en faktiskt gör skillnad för de utsatta här i världen! Globalisering som de så fint heter, och det är också en del av läroplanen. 

Vill du också ge gåvor mot fattigdom så klicka på bilden eller länken här ovanför så kommer du deras websida.

Inga kommentarer: