Translate

torsdag 20 december 2012

Ett inlägg om mej!


Jag vill så gärna skriva ett inlägg. Och jag har börjat det här inlägget ungefär fem gånger med olika teman. Dels om mina bästa vänner, jag så många och underbara. Dels om mitt jobb, oj vad de var arga idag på mej när jag lät eleverna busa lite. Dels om hundarna som nu ska få börja öva på nästa trick och Pluto ska få börja träna vittring, men jag får liksom inte till det. Tankarna kommer inte ner i händerna och allt blir bara huller om buller. Kanske skulle jag skriva om mej istället? Vem är jag, så här 36år efter min födelse?

Jag
Jag är lite för burdus.
Jag är lite för gåpåig.
Jag är lite för rättfram
och enligt vissa lite för ärlig.

Man kan också skriva om det till att
Jag är inte blyg.
Jag är nyfiken och intresserad av andra på riktigt.
Jag säger vad jag tycker.
Jag ljuger inte för dej.

Jag är överviktig och trött på det. Jag är kär och lycklig över det. Jag har ganska mycket energi och jag gör aldrig saker för att vara elak, även om det blir fel ibland. Jag tror jag är en bra vän som ställer upp när det behövs men jag älskar mej själv så jag låter mej inte utnyttjas. Jag älskar djur och drömmer fortfarande om att kunna jobba med djur på en proffissonell nivå, varför inte en getostfarm?Och jag drömmer om att nåndag få ge ut en bok som jag har skrivit. Jag är en person som kan vara oerhört social och försöker ofta göra det enkelt för folk runt mej men jag är också en ensamvarg som söker tystnad, ensamhet och kan bli folkskygg. Jag är dålig på att avsluta saker och strular gärna till enkla saker. Vilket irriterar mej oerhört. Jag är en visionär med stora drömmar och med havet i blodet. 

Jag är ett maskrosbarn som vuxit upp och jag är stolt över att mina ärr inte är öppna sår. Jag är stolt över att jag mot så många odds har ett fungerande liv där jag inte lever i en dokusåpa med nya skandaler hela tiden. Jag är stolt över min förmåga att älska hett och starkt och inte skämmas över det. Det gör ont när band klipps men samtidigt är jag stolt över att jag inte kastar bort människor som betyder något. Det får göra ont när människor jag bryr mej om väljer andra vägar. Jag får vara svag och älskande. Att vara svag är ingen svaghet. Det är mänskligt.

Jag har ett hett temperament och en vass tunga som jag inte alltid förstår. När jag blir arg blir jag bestämd men försöker vara saklig. Gör någon fel kan jag lätt förlåta men jag brukar inte våld på mej själv och släpper igenom vad som helst. Vill du ha mej får du visa det. Jag är värd det!

Jag är en mamma ut i varje fingerspets. Min viktigaste roll, min härligaste identitet. Jag är lärare och pedagog. Älskar att lära ut. Älskar närhet och goda samtal. Beröra ämnen som betyder nåt på riktigt. Kallprat i all ära, men riktiga samtal är passion. Jag är skorpion i mitt stjärntecken. Allt är berg och dalar. Väldigt lite mittimellan. Jag passar inte alla. Kommer inte bli ihåg kommen som "världens snällaste". Jag är en medelmåtta på det mesta. Jag låter andra lysa men har en längtan efter att själv också få göra det. Jag har ett liv som jag är nöjd med. En histora som ger styrka men också svaghet. Jag är jag och jag är på väg att bli lite bättre!

Inga kommentarer: