Translate

lördag 3 december 2011

Rensar dag!




Tvättstuga eller förråd? Inte ens jag vet längre!
Lördag. Jag hade så mycket planerat för denna lördag. Jag hade i min fantasi sett hur jag med stor energi började städa, fixa, handla och rätta prov. Jag såg framför mej en ren tvättstuga och ett utrensat sovrum. Men jag mår inte bra idag. Är urlakad. Vill sova. Trött, orkeslös. 
Saker jag börjat dra ut från tvättstugan.
Nu är de i köket.
Jag har börjat dra ut grejer från tvättstugan. Men inte orkat städa. Jag har sagt till barnen att nästa vecka är sista veckan med aktiviteter. Sedan tar vi jullov. Jag behöver vila. Nej fel sagt. Jag behöver komma i kapp med mitt hem, med mina måsten och med det som behövs göras. Jag har slöat klart för nu, jag ska fortsätta med tvättstugan. SUCK!

Inga kommentarer: