Translate

tisdag 13 december 2011

Ostruket


Ja, jag erkänner; jag hatar att stryka. Jag erkänner; jag gör det jag tycker är kul med julen - jag har inte bakat lussekatter eller pepparkakor. Det roliga var att Lilla N igår förjust utropade, -Mamma om det är Lucia i morgon så ska ju du baka pepparkakor! Hmm...jaaaa.... Hur sjutton kommer hon i håg det? Hon var 2 år förra året! Jo jag brukar baka ihop med barnen lagom till Lucia, men bara om jag har orken och lusten. Julen får inte bli en massa måsten. Och i år..... har jag inte haft orken eller tiden. Alltså har jag inte bakat med barnen. Det är väl inte hela världen? Jag tycker inte det.
Skrynkliga kläder, men
finast ändå!
 Det som kanske är ännu värre är...... jag orkade heller stryka Mittimellan N:s tärna-nattlinne........ JAG VET! Nu darrar mustacherna hos alla upprörda damer i stugorna. Min dotter får vara skrynklig under Lucia. Och vet ni vad? Jag struntar i det! Bäst av allt är att jag inte meddelar min dotter att ostruket inte anses vara fint........ När hon är gammal nog att upptäcka det, kan hon stryka själv! Och jag slipper! Hi hi. Jag tror nog Lucia blir bra ändå!

Inga kommentarer: