Translate

tisdag 13 december 2011

Lussefirande


Mina tjejer, kakan och tärnan.
...Med ljus och lussekattt kommer Luciaaaa....... Min lilla dotter sjöng! Hon sjöng faktiskt! Hon tittade på mej och stod kvar, och så sjöng hon! Jag var helt förstummad. Min blyga, tuffa lilla tjej. Inte minst längre utan faktiskt ett av mellanbarnen på dagis. Hon stod där bredvid sin syster och sjöng. Jag hörde henne. Och hon var så stolt över sej själv! Det var underbart att se! Det blev ett fint luciatåg i år. Barnen sjöng, det var två lucior, Mittimellan N var ensam tärna, Lilla N var pepparkaka ihop med ca tre barn till och sedan var det en hel hög med tomtar. De sjöng ordentligt under alla sångerna, barnen och fröknarna. Sadde kom och hälsade på med lilla Noah. Noah som får bära korsett men ser godmodig ut och är hur söt som helst. Vi saknar Sadde. Vi mammor. Fikat var jättefint och i år blev det ingen scen med gråtande personal och utskälld förskolechef. En bedrift med den föräldrarskara som avdelningen har i oss. Vi är nog en plåga! Men jag tror också att vi pushar pedagogerna och förskolan till att bli bättre. Hoppas jag. Mina tjejer var helt fantastiska (trots ostruken klänning) och jag kan inte låta bli att slås av hur underbart söta mina flickor är. Jag hoppas de får fortsätta vara det. I dag var jag en stolt mamma.

Inga kommentarer: