Translate

fredag 30 december 2011

Bobbos födelsedag


Bobbo idag 9år.
I dag fyller min underbara Bobbo 9år. ( Rent tekniskt var det igår eftersom klockan passerat tolv på natten)Till sin födelsedag har han fått några vita strån runt ögonen, blivit lite vitare runt näsan och numera får han åldras med den värdighet han själv önskar. Från och med nu lever han livet på sina villkor. I nio år har han funnits i mitt liv. Han var 12 timmar första gången jag höll honom i mina händer och han är en av de mest fantastiska varelser jag har fått tillbringa min tid med. Aldrig någonsin har jag haft en hund i nio år förut. Dolly, Bamsie, Frasse, Axton, Bobbo, Pluto. Hundarna jag har haft under min levnadsbana. De sista tre har jag skaffat, de andra var mina föräldrars hundar. Bobbos födelsedag gick i hans tecken. 


Vi var ute på bruxan och tränade lite agility. Vi körde apportering och föremålssök. Aktiviteter som Bobbo tycker är bland de bästa i världen. I år fick han ingen tårta. Istället fick han det han älskar mest av allt - Doggys blötfoder! Han slickade skålen en kvart efter att sista smulan var uppäten! Jag och barnen tog honom även på en promenad från mitt Vrinneviskogen till Hageby, där jag lämnade tjejerna och sedan gick jag och grabbarna tillbaka. Tyvärr smälldes det en del skott i Hageby, vilket resulterade i en otroligt orolig Bobbo. Men jag släppte honom igen när vi kom över bron och sedan gick det skapligt tillbaka. Nu har han husarrest i två veckor. Det behöver hans nerver! Vi har sjungit för min fina kille, fikat ihop och myst länge, länge. Jag tror han är nöjd med sin dag. Jag är nöjd med vår dag! Jag är även oerhört tacksam över att han fortfarande håller taktpinnen högt. Att han har samma lust och arbetsglädje som när han var ung. Han orkar inte lika länge. Klarar inte av att göra lika avancerade saker. Men han imponerar fortfarande. Men Bobbos största styrka är inte hans prestationer. Hans storhet ligger i hans underbara personlighet, sin kamratanda, tuffheten och mjukheten. Det är en ära att vara mamma till Bobbo!

Inga kommentarer: