Translate

söndag 4 december 2011

Min tvättstuga


Min tvättstuga, fortfarande
förråd. Men nu nu prydligare.
I över 8 timmar har jag slitit med tvättstugan. Det enda som återstår är att skura golvet. Att det kan ta så lång tid med ett rum. ETT RUM! Hela köket och halva hallen var belamrad med saker som jag släpat ur min tvättstuga. Hallen är fortfarande halvfull med sånt som ska slängas och sånt som ska ut till garaget. Men min tvättstuga/förråd är städat och hyggligt snygg. Så himla skönt! Problemet med vårt hus är att vi inte ha några förvarings möjligheter. Inga förråd, inga skrubbar, så allt åker in i tvättstugan. Men nu ska jag försöka hålla det prydligt där inne tills förrådet på övervåningen blir klar. Då ska mycket bort från mitt "arbetsrum" och det ska äntligen bli ett rum till för det som var tanken från början. Känslan är super härlig.
Nu kommer man fram och kan hitta
sakerna! Jätte skönt!
 Går knappt att beskriva! Tvättmaskinen lär gå hela veckan. För trots att garderoberna är fulla och att vi hängt tvätt i nästan en timme är tvättkorgen överfull. Till helgen ska den vara nästintill tom har jag beslutat. Jag vill verkligen komma i kapp här hemma! Det är stressande att ha rörigt omkring sej tycker jag. Och jag vill inte slita rumpan av mej i jul, bara för att ha det städat och halv rent. I jul vill jag njuta av ledighet och min familj. Så nästa projekt är sovrummet och att släpa ut allt från hallen......

Inga kommentarer: