Translate

tisdag 27 december 2011

Nedgång?

Jag har återigen bestämt mej. För femtielfte gången. Jag ska göra ett seriöst försök att gå ner i vikt. Nu ska jag göra som andra gör. För första gången är kroppen i det skicket att jag faktiskt kan träna. För första gången är barnen så stora att de kan vara med på mina träningar. För första gången är Marcelo hemma så mycket att han kan ta barnen så jag kan få egentid eller underlätta vardagen med ex matlagning. Förutsättningarna är med andra ord lite bättre nu än de varit de senaste nio åren. Så jag ska göra ett försök. Jag har min nya våg som mäter både fett, vatten, muskelmassa och vikt. Jag har gjort ett nerslag idag och tänker att ni får följa mej en vecka i taget.


I dag kommer min träning att bestå av städning och Wii-fitness. Som vanligt kommer jag inte skriva min vikt. Den är lika hemlig som Eldorado. Vilket betyder att jag skäms så mycket för kg-antalet så jag knappt törs vidröra vid siffran. Fett procenten är också löjligt hög. Muskelmassan ligger dock på 45% och det lär vara ganska högt efter vad jag kommer i håg.... 


Jag idag, fet o halvtränad.
Så glada tillrop och uppmuntrande ord uppskattas på vägen. Jag har ju en viss tendens att falla på motivation efter ett par veckor. Motivation tar en bara en bit på vägen, resten av tiden handlar om nya vanor och bestämdhet. Så häng med på viktresan á la  2012!








Vikt: 00.00kg ( I wish!!!)  Här skriver jag + och minus under veckan.
Muskler: 45%
Fett:
Träning:
Nöjdhets index: Skala 1-10 hur nöjd jag är med min vecka.
Må bra index: skala 1-10 hur bra jag mått under veckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer att klara det:) du verkar vara en underbar person och en toppen mamma, Lycka till nu. Kramar från mej.

Åza Diaz Mägi sa...

Tack, det var värmande ord!

Magda sa...

Kära Åza! jag vet vad du kämpar med. Det är inte lätt och jag klarade det aldrig. Höll på sedan 20-årsåldern och kämpade. Har sedan 6 månaders ålder lidit av svår astma och allergi. Var nära att dö vid 6 års ålder av ett astmaanfall. Konstaterad PCO vid 25 år. Diabetes typ 1 vid 28 år. Jag är nu 47 och jätteglad över min GBP som jag fick göra för drygt två år sedan. Jag vägde 106 kg innan och pendlar nu mellan 73 och 77. 75 är BMI 25 för mig så jag måste egentligen väga under det. Tyvärr har jag ju inte blivit så mycket rörligare fastän jag gått ner 30 kg eftersom jag fick problem med min avslitna hälsena vid samma tid som min operation. Men jag är ändå glad. Jag hoppas att hälsenan läker vartefter.
Jag håller tummarna för dig att du ska lyckas med att gå ner i vikt naturligt. Jag tror att du kan klara det för du verkar vara en envis person i positiv bemärkelse. Du har en fin familj som säkert stöttar dig och vill du ha stöttning på jobbet så säg till. Du är också väldigt sportig och får mycket motion med dina hundar. Klart att du kommer att klara det! Jag håller på dig!!!