Translate

fredag 31 januari 2014

Barnens stall

Stora och Lilla N fick sin tur i stallet idag. Geisha fick klara sej utan mej. Carina och Mårten är fantastiska med ungarna. Nu kratsar de hovarna utan att jag behöver hjälpa till. De red utan att jag ledde dem och de till och med travade i den yrande snön, fast då höll jag i hästarna. 
Stora N är en riktig stallkille och jag imponeras av Lilla N, som de slet idag när 8 boxar mockades, vi fyllde på vattenhinkarna och fyllde nio hönät med mumsmums. Vi borstade stallgången innan vi tog in alla tio hästarna. Stora N fick ta travarna, de är stora, men han gr det som han aldrig gjort annat. Och när lilla fölet Bambina rymde under tråden fångade Lilla N in henne med armarna runt hennes hals och ledde in henne i boxen. Klart de fortfarande gör lite fel då och då men de börjar bli riktigt duktiga i stallet. Jag älskar att vi hittat detta stall där vi kan dela vårt intresse tillsammans. Älskar att göra tillsammans med mina underbara ungar!



Det finns en anledning varför hästarna som vanligtvis går på lösdrift med en liten ligghall får komma in idag. Stackars Bettan var helt insnöad när vi hämtade in henne.
Bella med sin fölunge Bambina tyckte det var rätt skönt att komma in de med, det tyckte det skäckiga fölet Zeus också. Alla hästarna på gården är så otroligt harmoniska och snälla. Jag känner mej trygg när barnen är med och håller på med hästarna. Sen är hästar alltid stora och det kan hända saker. Men chansen är mindre här ute än på de flesta andra ställen!


Inga kommentarer: