Translate

tisdag 14 januari 2014

Pluskonto

Jag sitter i sängen. Kroppen mår bättre, ryggen är skrutt. Jag tycker om mitt jobb. Det är bara att konstatera. Jag trivs med att jobba. Eftersom jag vabbande en vecka ligger jag lite efter med saker och ting vilket jag får jobba järnet nu för att ta igen. Vi har SOL utbildning på jobbet och det fick jag sitta med nu ikväll eftersom det var sista dagen att lämna in. Plugg igen alltså. Men rätt mysigt. Tända ljus, hundarna vid min sida, tekoppen och boken i soffan, uppkrupen. Barnen gick och lade sej en timme för sent. Vi hade så trevligt. Skrattade, skojade, åt och pratade. Vi fyllde på pluskontot. Men bäst idag var träningen med hundarna. Mina älskade hundar. Mina bästa vänner, de som står ut med allt och allt de vill är att bli sedda och få vara med mej. Vi var ute i snön, lekte, tränade apportering och körde en del föremålssök. Jag älskar att träna båda hundarna samtidigt. Älskar att se hur de väntar på sin tur och försöker visa hänsyn till den andre så att inga bråk ska uppstå. Idag fick Pluto leka med bollen. Det är så sällan han får leka med leksaker eftersom de 
R en stor källa till konflikter. Men idag härjade han fritt. Som han gnagde och tuggade! Han kastade upp den i luften, hoppade på den, slängde med den och bara stod och log. Bobbo fick ett par rejäla sökomgångar. Det är svårare i mörker och i snö! Pluto har jag ju inte tränat på samma sätt som jag gjorde med Bobbo men idag fick även han testa på att söka i mörker och i snö. Det han saknar i luktsinne och finess vinner han i entusiasm och ihärdighet! Han ger sej inte! Det känns som det inte var länge sedan han gav upp efter två minuter. Idag tappade han bort sej lite och sökte i närmare sex minuter innan han hittade föremålet. Inte en enda gång var han på väg att ge upp. Jag älskar mina djur. Älskar livet med dem. Goset, närheten, glädjen, samspelet, kärleken. Tid och samarbete tillsammans det är det jag uppskattar mest. Även när det gäller barnen. Tid och samarbete tillsammans. Då fyller man på pluskontot! 


Inga kommentarer: