Translate

torsdag 2 januari 2014

Me, myself and I

Så här ser jag ut jan 2014.
Varken kul eller vackert
Nytt år och nya löften. Jag har ju lovat balas det här året. Balans mellan vila och aktivitet men det jag absolut behöver är balans i kroppen. Jag går in i 2014 tyngre än någonsin och med mindre lust att träna än vad jag någonsin har haft. Jag behöver hitta tillbaka till det som är jag. Balans mellan mej och jag. Jag behöver hitta balans i balans med mej själv. Inte tvinga på mej någonting. Jag har ett löfte till i år. Att bli lite snyggare. För mej betyder inte det per automatik att bli smalare. Den vägen är ju liksom som den är. Men jag ska hitta en högre lägsta nivå. Det kan vara kläder, smink, hår, lycka eller muskler. Lite snyggare strävar jag efter. Jag behöver påminna mej om ayurvedan och jag ska verkligen söka efter stunderna som gör det lätt och bra för mej. Det här året kommer jag var mer självisk än någonsin.


Promenad, vi tre alltid tillsammans.
Andra dagen på det nya året började med:
  •  en snabb promenad på 3km med hundarna
  • Frukost.
  • Tvätta 2 maskiner tvätt - ta hand om torr tvätt.
  • Kramas med barnen.
  • Fixa värmeberedaren som ballade ur. 
  • Rensa i pappersskåpet.
  • Ta hand om halvsjuk Mittimellan N - gos och prat bara hon och jag.
  • Laga mat.
  • Gosa med Marcelo.
  • Sprang 2.5km med Stora och Lilla N och Pluto.
  • Ligga i sängen och titta på en serie.
  • Surfa runt på nätet.
  • Blogga.
  • Handla.
  • Duscha.
  • Och snart blir det kvällsmat.

En dag som jag mår bra av. Lite träning, en del vila, mat och mys och lite måsten.

Jag ska försöka hitta motionsformer där jag inte tar ut mej helt, men som ändå gör mej glad. Jag kan inte påstå att springa är kul, men när jag inte måste pressa mej eftersom barnen är med ( fast de orkar bra mycket mer än mej!) så är känslan rätt skön efter löpningen. Jag är inte helt slut utan lagom trött och har lagom ont. Precis som cyklingen gör mej lycklig, fast där kan jag ta ut mej mer och ändå må bra. Jag tycker om crosstrainern här hemma och nästa vecka ska jag börja rida igen. Marcelo vill börja med box-träningen med mej på torsdagarna och bara jag inte ska till universitet på torsdagarna så är jag absolut med! Ungarna drar ner på sin träningsdos så jag hoppas det minskar stressen en del. Återigen kommer ni få följa med mej på en del av min resa. under etikett VIKT. Då kör vi 2014. Ett nytt mer spännande, mer i balans och lite snyggare år!

1 kommentar:

Tan sa...

Sockerberoende? Kan ge konstiga symtom och stor trötthet