Translate

måndag 12 november 2012

Scharlakansfeber


Lilla N har fullt med kliande utslag på kroppen och ont i halsen. Men hon mår bättre. Hon har klarat den här sjukdomen ganska bra tycker jag. Nätterna har varit värst men med lite alvedon har hon klarat dagarna. Nu jagar jag och Marcelo varandra mellan våra jobb för att lyckas hålla henne hemma medan vi ska försöka klara våra jobb. 
Livets pyssel innebär att Lilla N får mer av oss båda, vilken jackpot!
Ryggen är helt knottrig,men det börjar ge med sej nu.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej
Sökte på scharlakansfeber och fick upp din bild. Min dotter har drabbats av likadana utslag och nu undrar jag om det var scharlakansfeber som din dotter hade?
Vi har fått höra en massa konstigt hitills :-/ så man börjar ju fundera lite.

Tack på förhand!
Kram/
Jenny

Åza Diaz Mägi sa...

Hej Jenny. Japp det var scharlakans feber. Sedan smittades hela familjen ner och vi var jättesjuka i flera veckor. Så jag rekommenderar att ta medicin!