Translate

tisdag 20 november 2012

Mitt liv

Jag har ett jobb jag trivs med. Jag har tre underbara ungar som jag riktigt njuter av att umgås med. Jag har en skysst karl som avgudar mej. Jag har två hundar jag älskar och som jag får utöva mitt intresse med. Jag bor i ett fint hus ett stenkast från en sjö och skog med bra grannar. Jag har bra vänner som jag verkligen, verkligen älskar.

Jag är fet. Jag har hormonrubbningar som bråkar med min kropp. Jag har ont i ryggen. Jag har ett sätt att vara som gör att en del inte gillar mej. Jag har ett sjujäkla humör och jag har inte pengarna jag verkligen behöver. Jag bor i ett hus som aldrig blir färdigt .


Hur man än tittar på mitt liv kan man se det positiva. Eller så kan man tycka synd om det negativa. Jag har absolut en skrytsam bit, den där man kan glorifiera. Men jag har också den mindre positiva, den som stör varje dag. Och bakom det finns den mörka bakgrund historien. 
Mitt liv är inte bara det glada, men ta mej sjutton det är inte helt negativt heller. Jag har ett riktigt bra liv, med komponenter jag en gång i livet bara drömde om. När jag skriver om det positiva så är det för att jag känner mej så glad.När jag skriver om det negativa så är inte det mitt "sanna jag", det är en del av mej. Som yin och yang. Svart och vitt. Det är jag. Det är mitt liv. Mitt härliga, smärtsamma liv.

Inga kommentarer: