Translate

onsdag 14 november 2012

Microträning


Alla hundbloggar lägger nu för tiden upp små träningsklipp. Och jag vill inte vara sämre. I dag har verkligen gått i träningens tecken. Vi har tränar freestyle i en timme, och försökte köra vårt program till musik för första gången sedan förra tävlingen. Det gick käpprätt åt HELVETE. Men utan musik gick det bättre. Sedan prövade vi två nya positioner till Htm. De gick okey, för att var andra gånger vi provar. Däremot så hade han svårt att gå i fot. Han plogade som bara den. Men, men. Kanske är han lite trött idag? Han ligger helt utslagen på golvet. Men så fick jag en idé och var tvungen att prova den. Sen körde jag lite bakdelsträning. Tänkte först fota men så filmade jag en liten snutt istället. Han är trött för energinivån är ju inte så hög. Men kul är det att inte bara filma färdiga moment utan också vägen dit. När vi började idag kunde han inte snurra runt alls på pallen. Skulle jag hålla i så snurrar han nog själv om ett par dagar.



Kan ju tyckas tråkigt att Bobbo inte får försöka. Men jag har testat med honom. Han går bara upp i stress när han inte förstår. Han har ju blivit pensionerad av en anledning......jag tror ju att han börjar bli lite senil. Allt nytt är jättesvårt, allt gammalt är väldans enkelt. Jag får visa film på honom en annan gång!

Inga kommentarer: