Translate

söndag 24 juni 2012

Sommaravslutning


Mittimellan N på storebrors avslutning
Jag har gått ut på ledighet/arbetslöshet. Men innan dess var jag och tjejerna på Stora N;s  första skolavslutning. Han var så fin i sitt långa hår, sneluggen, sin rutiga skjorta och strålande leende. Längst fram i skolkören stod han och sjöng nationalsången, Den blomstertid nu kommer, En kväll i juni och många andra sommarsånger. Kyrkan var proppfull så vi fick stå. Tjejerna var lika stolta över sin 
Finns det inte plats att sitta
går det bra att ligga tänkte
Lilla N.
bror som jag var. Juan och Nora, barnens farföräldrar var också med och tittade. Som present efter sin första "riktiga" avslutning så fick Stora N en vattenmelon och en bok som ingår i hans favoritserie Riddarskolan. Han var så glad och nu är han så förväntansfull att efter sommaren själv bli fadder till en sexåring. Mitt första år som skolförälder är slut. Det har varit ett omtumlande och inte helt smärtfritt år. Stora N är inget geni när det gäller sociala relationer men han är oerhört klipsk och vetgirig så han ligger långt fram i läsning och matte. Nu är han säkrare i skolan och modigare. Vanan trogen så åkte vi alla till Smultronstället. Eller inte alla, jag fick ta Marcelos bil och då fick bara en hund plats så det var Pluto som fick stanna hemma den här 
Fina Michaela!
gången. Och underbara Michis följde såklart med. Gud vad hon har mognat och snyggare för varje år blir hon. Underbara Michaela. Under en hel timme uppdateradevi oss om det senaste. Skola, hem, killar, kompisar, hundar....you name it, innan vi bara hängde där vid kanalbanken. Jag sa att vi skulle försöka komma iväg på nåt tillsammans i sommar, om tiden passade oss båda. Jag vill gärna träffas oftare, men tiden och orken räcker inte alltid till för allt jag vill. Jag är trots allt glad över att vi har denna årliga date! 




Rebecca har slutat nian. Helt otroligt! Nu börjar hon gymnasiet till hösten. Andreas har tagit körkort till bil och nu häromdagen även till MC. Petra och Rebbe har fått sitt andra föl, en fuxhingst. Det är så mycket som händer runt oss och jag är inte riktigt delaktig längre. Men jag säger att jag kommer en annan dag när orken är större och sovtimmarna har tagits ikapp. Tills dess tar vi ett dopp i sjön, grilalr en köttbit och ser på när ungarna åker fyrhjuling!

Inga kommentarer: