Translate

torsdag 21 juni 2012

Börjar bli otålig

Varje dag kollar jag mejlen, drar en repa på Platsbanken, håller telefonen nära mej. Otålighet börjar bli mitt mellannamn. Jag har sökt en hel del jobb. Varit på intervju men efter det har det varit tyst. Alltför tyst. Ja, jag vet det har bara gått ett par dagar men jag vill hemskt gärna få lite svar nu...... Konstigt att jag kan vara så tålmodig när det gäller vissa saker och så grymt otålig när det gäller andra. Ansökningstiden har inte gått ut än på de flesta av de tjänster jag sökt, men jag vill ändå att det ska börja bli klart nu. Det finns speciellt en tjänst jag är intresserad av. Eller rättare sagt två egentligen. Det vore guld värt att få en av dem. Mestadels är det vikariat, men några längre tjänster har jag sökt. Men jag försöker i detta nu förlika mej med att jag inte kommer få svar före midsommar. Fyra hela dagar utan att folk jobbar, det är ju nästan skandalöst!


Problemet med tjänsterna jag sökt är att jag inte har de rätta kombinationenerna. De ska vara mycket engelska i år..... och engelska är ingenting jag har planer på att läsa. Hellre svenska. Gärna biologi. Absolut inte matte! Jag har lite matte men mest på grundläggandenivå. Inte på högstadienivå. Vad är det för fel på spanska/SO? Nej nu får jag släppa det för den här veckan. Nu ska jag njuta av solen idag. Jag ska städa tvättstugan och gräva ner träden som jag inte gjorde igår. Ta en sväng i skogen och gå ner och bada barn och hundar en sväng. Sedan känns det som att en sväng i min nya solstol på altan tilsammans med den ljudbok jag började lyssna på härom dagen  kan vara ett trevligt nöje. Men först frukost!

Inga kommentarer: