Translate

fredag 8 juni 2012

På väg tillbaka



Fredag. Min sista fredag på jobbet. Idag åkte jag dit med lätt hjärta, idag åkte jag dit som Åza. I dag åkte jag dit som jag. Något var förändrat. Jag har älskat mitt jobb. Jag är jätteglad för det här året. Det påminde mej om saker som jag glömt hos mej själv. Skolan är bra på alla sätt och vis. Men självständiga jag försvann i kollektivet och jag blev inte jag. Nu har jag fem arbetsdagar kvar sedan har jag sommarlov och får vila upp mej och planera hösten. Ganska snart ska jag och titta på några andra jobb. Skulle det vara så att jag får något av dem kanske jag offrar några sommardagar för att kunna planera upp mitt blivande arbete. Men det bekymrar mej inte nu, för idag åkte jag till affären och handlade 
Jag o mina tjejer!
ostbågar, glass och tacosås. Så nu står jag med mina underbara tjejer, skrattar och ler och kan umgås med dem på ett positivt sätt som jag ahft svårt för ett par veckor, orken har inte funnits. Jag tröstar Lilla N när hon skär sej och rör om i köttfärsen, pussar på Marcelo och planerar en träff med min bästa vän i morgon. Jag som inte umgåtts med någon på flera veckor! Det känns skönt att börja hitta tillbaka. Så ha en skön fredag, nu ska jag umgås med de mina!

Inga kommentarer: