Translate

tisdag 28 februari 2012

V. 10

Det går sååå långsamt! Jag kommer vara 100 innan jag gått ner i kilon. Jag läste lite om pco-s som ger mej stora bekymmer att gå ner. Om jag får tro den texten ( jag har läst info text tusen gånger förut men aldrig riktigt fattat VARFÖR vi har svårt att gå ner i vikt) så beror det på att vi som har sjukdomen har större hunger än andra. Vi äter alltså för mycket för att vi är så hungriga ( detta beror på en kedja av hormoner som jag inte orkar redovisa). Vilket sätter mej i en rävsax. Äter jag inte när jag är hungrig går jag upp i vikt ( ett bekymmer jag har som beror på ett system där kroppen ställer in sej på svält). Äter jag tills jag blir mätt borde jag alltså äta för mycket...... Suck! Jag har inte tränat så mycket. TV;n trasig = inget Wiii. Men många promenader blir det. Och en del kroppsarbete. Veckan till ära har jag ökat min vätskenivå en hel del denna vecka..... så det hjälper ju inte heller vikten neråt. Nu nog med ursäkter.

Resultat v10:
vikt: -0.3kg
fett: - 0.2%
Nöjdhetsindex: 7- jag är ganska nöjd med att ha promenerat och gått så mycket som jag gjort. Har hunnit träna en del och känner mej allmänt lycklig. Tråkigt att resultatet inte blir bättre!
Må-bra-index: 8 Jag mår rätt bra. Är väldigt hungrig bara, har lite problem med knät och ryggen men inte några större bekymmer. Jag mår bra och känner mej starkare än på länge!

Inga kommentarer: