Translate

tisdag 28 februari 2012

Back to the schoolbänk

Jag har ju börjat plugga igen. Så varje tisdag återvänder jag till universitetet. Till samma hus som gett mej ångest under så många veckor. Men nu går det riktigt bra. Det är samma lärare. Lite annorlunda böcker, andra elever. Och framförallt en mer kompetent Åza som sätter sej i skolbänken den här gången. Men dagarna på jobbet, plugget i skolan, träning och allt annat tar ut sin rätt. Jag blev dyngtrött idag på vägen till universitetet. 
Så jag power-nappade i bilen en stund. Det är lite lustigt hur jag kan koppla på hörseln, så att jag inte faller i för djup sömn, men samtidigt sova. Jag till och med hörde mina djupa andetag, och när jag började snarka! Under hela sömnen var hörseln på fullständig vaksamhet och efter en kvart var jag mycket piggare. Sedan tog jag mina böcker och gick in på skolan. En powernapp är det bästa som finns! Lärde mej tricket när jag jobbade i Stockholm och fick långa timmar i bilen. Ett trick jag även håller på att lära ungarna.

Inga kommentarer: